Změny MZDY – IS IMES k verzi pro rok 2024

 

Obsah:

1.   LEGISLATIVA 2024. 2

1.1.      Nové hodnoty - dopady do číselníků. 2

1.2.      Průměrná mzda pro SP 1,5 násobek – Sleva SP podnik. 3

1.3.      Výpočet daně od 1.1.2024 (změna zákona o dani z příjmů 586/1992Sb.) 3

1.4.      Minimální mzda. 4

1.4.1.       Dopad zvýšení minimální mzdy na měsíční daňový bonus. 5

1.4.2.       Dopad zvýšení minimální mzdy na příplatek za práci ve ztíženém a zdraví škodlivém prostředí 5

1.5.      Mzdové tarify. 5

1.5.1.       Pedagogové ve veřejném školství – platová tabulka č. 5 platná od 01.01.2024. 5

1.6.      Stravné. 6

1.7.      DPP a DPČ – dovolená od 1.1.2024. 6

1.7.1.       Výpočet dovolené u DPP a DPČ. 6

1.7.2.       Příklady. 6

1.7.3.       Mezní hodnoty dovolené u DPP a DPČ. 7

1.7.4.       Řešení v IMES – Výpočet v MS. 7

1.7.1.       Řešení v IMES – Úloha na přepočet dovolené dle OH během roku. 9

1.8.      DPP  – přihlášky od 1.7.2024. 9

2.   LEGISLATIVA 2023 – v průběhu roku shrnutí 9

2.1.      Novela zákoníku práce od 1.10.2023 a dopad na DPP a DPČ. 9

2.1.1.       Závěr 9

2.2.      Změna zákona č. 66/2022 Sb. od 1.4.2023 – přihlašování DPP a DPČ osob dočasné ochrany. 10

2.2.1.       Řešení v IMES – nové kódy PP pro zaměstnance s dočasnou ochranou. 10

2.2.2.       Řešení v IMES - Nahlášení stávajících zaměstnanců dočasné ochrany do 30 dnů. 11

2.3.      5% sleva z odvodu SP podnik – sick days a 5 týdnů dovolené. 12

2.3.1.       Nadlimitní dovolená. 12

2.3.2.       Nadlimitní dovolená  - příklad. 12

2.4.      Nový DM 5130  - Whistleblowing. 14

3.   NOVINKY v IMES. 15

3.1.      Nové sestavy v modulu MS osoby – Sleva na pojistném z odvodu SP podnik. 15

3.2.      Novinky – nemocenské dávky. 16

3.2.1.       Podpůrčí doba. 16

3.2.2.       Nemoc celkem.. 17

3.3.      Nové chyby v modulu MZDY. 17

3.3.1.       Chyby 55 a 56  - Kontrola odeslání formulářů nemocenských. 18

3.3.2.       Chyba 506 - Kontrola na nevyplněnou pracovní dobu u použitých plánovacích kalendářů v MS. 19

3.3.2.1.        Zadání pracovní doby od – do. 21

3.3.2.2.        Nová kontrola po výpočtu ČM.. 23

3.3.3.       Chyba 501 – Kontrola na počet období v číselnících plánovacích kalendářů (C5102 a C5103) 23

3.3.3.1.        Nová kontrola po výpočtu ČM.. 24

3.3.4.       Chyby 507 a 508 - Kontrola na neproplacenou dovolenou STAROU/NOVOU při ukončení PP. 24

3.3.4.1.        Nové kontroly po výpočtu ČM.. 24

3.3.4.2.        Nové kontroly v přehledu Mzdy – barevně. 24

3.3.5.       Chyba 509 - Kontrola na hodiny a přestávky plánovacího kalendáře. 25

3.3.6.       Chyba 511 – Kontrola na hodiny svátku v plánovacím kalendáři 25

3.3.6.1.        Nová kontrola po výpočtu ČM.. 26

3.3.7.       Chyba 515 - Kontrola plánovacích kalendářů na vyplněné hodiny ve volný den. 26

3.3.7.1.        Nová kontrola po výpočtu ČM.. 27

3.4.      Výjimky. 27

3.5.      Chyby při uzávěrce období 28

3.6.      Nové úlohy plánovacích kalendářů v Přehledech. 28

3.6.1.       Založení nového kalendáře (DOP/027) 29

3.6.2.       Založení nového kalendáře – posun směn (DOP/029) 30

3.6.3.       Generování dle matrice (DOP/13) 31

3.6.4.       Přečíslování – výmaz starého (DOP/044) 32

3.6.5.       Přečíslování – bez výmazu starého (DOP/046) 32

3.6.6.       Přečíslování – na systémové (40h, 38,75h, 37,5), výmaz starého (DOP/048) 32

3.6.7.       Přečíslování – na systémové (40h, 38,75h, 37,5), bez výmazu starého (DOP/049) 33

3.6.8.       Přeřazení osob za kmen, středisko a výkon (MZP/025) 33

3.6.9.       Nastavení jako neaktivní (DOP/050) 33

3.6.10.         Nastavení jako aktivní (DOP/052) 34

3.6.11.         Výmaz nepoužitých (DOP/047) 34

3.6.12.         Automatický výmaz všech nepoužitých (DOP/056) 35

3.6.13.         Přehled kalendářů (DOP/055) 35

3.7.      Plánovací kalendáře po dnech – 2směny v 1 den. 37

3.8.      Novinky v MS – rozšíření 2. úrovně výchozího přehledu. 37

3.9.      Výkaz P2 – 04 čtvrtletní výkaz o práci 39

 

1.  LEGISLATIVA 2024

1.1.       Nové hodnoty - dopady do číselníků

·         Nové hodnoty v číselnících Roční parametrické údaje (C0989P), Měsíční parametrické údaje (C0997P), Minimální mzda (C5107I), Období agend (C0996U), Odvody a jejich tvorba (C5411), Typy Odvodu (C5409), Měsíční daňová tabulka (C5440P), Roční daňová tabulka (C5441P), Daňové zvýhodnění na vyživované děti (C5490P)

Změny v údajích

2023

2024

Minimální mzda v měsíci (C5107I)

17.300,-Kč

18.900,-Kč

48 násobek průměrné mzdy za min. rok – dle nařízení vlády 381/2020Sb. do roku 2023 pro výpočet daně (C5441P)

(jednalo se o max. roční příjem pro výpočet solidární daně v roce 2020)

1.935.552,-Kč

-

36 násobek průměrné mzdy za min. rok – od roku 2024 pro výpočet daně (C5441P)

-

1.582.812,-Kč

4 násobek průměrné mzdy za min. rok - dle nařízení vlády 381/2020Sb. do roku 2023 (C5440P)

(částka, od které se počítala solidární daň v měsíci v roce 2020)

161.296,-Kč

-

3 násobek průměrné mzdy za min. rok - dle nařízení vlády 381/2020Sb. (C5440P) od roku 2024

(částka, od které se počítala solidární daň v měsíci v roce 2020)

-

131.901,-Kč

Maximální roční vyměřovací základ pro odvod soc. poj. (48 násobek průměrné mzdy za min. rok) (C0989P)

1.935.552,-Kč

2.110.416,-Kč

Hranice příjmu pro výpočet ND na den (C0997P)

1.      Hranice

2.      Hranice

3.      Hranice

 

1.345,-Kč

2.017,-Kč

4.033,-Kč

 

1.466,-Kč

2.199,-Kč

4.397,-Kč

Redukční hranice pro výpočet náhrady mzdy za prvních 14 kalendářních dnů pracovní neschopnosti (C0997P)

1.      Redukční hranice

2.      Redukční hranice

3.      Redukční hranice

 

 

235,38Kč

352,98Kč

705,78Kč

 

 

256,55Kč

384,83Kč

769,48Kč

Hodnoty pro výpočet exekucí (C0997P)

·         částka, nad kterou se strhne bez omezení

·         nezabavitelná částka na osobu

·         nezabavitelná částka na vyživovanou osobu

·         maximální výše 1/3

 

30.685,50Kč

13.638,-Kč

3.409,50Kč

10.228,50Kč

 

28.585,50Kč

12.704,67Kč

3.176,17Kč

9.528,5kč

Odvod ZP na podnicích, které zaměstnávají více jak 50% invalidů (Nastavení číselníků C5409, C5410,C5411)

14.074,-Kč

15.440,-Kč

Daňové zvýhodnění na vyživované děti: (C5490P)

1.     dítě

2.     dítě

3.     dítě

 

1.267,-Kč

1.860,-Kč

2.320,-Kč

 

1.267,-Kč

1.860,-Kč

2.320,-Kč

Sleva na osobu/měsíc (C0997P)

Sleva na osobu/rok (C0989P)

2.570,-Kč

30.840,-Kč

2.570,-Kč

30.840,-Kč

Rozhodná částka pro DPP pro vznik účasti na SP  - 1DPP

 

10.001,-Kč

Od 1.7.2024

10.501,-Kč

Rozhodná částka pro DPP pro vznik účasti na SP  - více DPP

Od 1.7.2024

-

17.500,-Kč

Pojistné na sociální zabezpečení a státní politiku zaměstnanosti za zaměstnance (C5411)

6,5%

7,1%

 

 

 

Změny v údajích

2022

2023

Průměrná mzda za I.-III. Čtvrtletí roku

Odvod za nezaměstnanou osobu se zdravotním postižením

(povinnost pro podniky nad 25 osob na HPP)

Náhrada 1 osoby, bez DPH (C0989P)

39.306,-Kč

98.265,-Kč

 

275.142,-Kč

42.427,-Kč

106.068,-Kč

 

296.989,-Kč

1.2.       Průměrná mzda pro SP 1,5 násobek – Sleva SP podnik

·         V číselníku C0997P (Měsíční systémové param. údaje) je údaj „PrůmMzdaProSP 1,5násobek“ v posledním sloupci. Hodnota je vyhlašovaná nařízením vlády, ve kterém jsou ustanoveny hodnoty, ze kterých hodnota vychází (40638*1,0819=43966,25Kč * 1,5 = 65950Kč) a to:

(1) Výše všeobecného vyměřovacího základu za rok 2022 činí 40638 Kč.

(2) Výše přepočítacího koeficientu pro úpravu všeobecného vyměřovacího základu za rok 2021 činí 1,0819

·         Do verze IMES 2024 doplněna kontrola na Informační ukazatel 5% sleva SP podnik na úvodní obrazovce IMES. Zobrazí se zda NE/ANO a kolik osob v daném měsíci mají slevu uplatněnu.

 

Hodnoty pro výpočet slevy SP podnik 5%

2023

2024

Výše přepočítacího koeficientu pro úpravu všeobecného vyměřovacího základu

1,0530

1,0819

Výše všeobecného vyměřovacího základu pro účely důchodového pojištění

38294

40638

Průměrná mzda

40324

43967

1,5 násobek průměrné mzdy pro slevu 5%SP (C0997P)

60486

65950

1.3.       Výpočet daně od 1.1.2024 (změna zákona o dani z příjmů 586/1992Sb.)

·         Paragraf 16 - Nově „sazba daně“ činí:

A)    15% pro část základu daně do 36násobku průměrné mzdy a

B)    23% pro část základu daně přesahující 36 násobek průměrné mzdy

·         Pro účely daní z příjmu se podle paragrafu 21g odst. 2 zákona o daních z příjmů průměrnou mzdou rozumí průměrná mzda stanovená podle zákona upravujícího pojistné na sociální zabezpečení (tj. zákon o pojistném na sociální zabezpečení).

·         Podle paragrafu odst. 4 zákona o pojistném na sociální zabezpečení se za průměrnou mzdu pro účely tohoto zákona považuje částka, která se vypočte jako součin všeobecného vyměřovacího základu za kalendářní rok, který o 2 roky předchází kalendářnímu roku, pro který se průměrná mzda zjišťuje na celé koruny nahoru.

·         Pro rok 2024 činí průměrná mzda 43 967,- Kč a její 36násobek je 1.582.812,-Kč ročně a 131.901,- Kč měsíčně.

                              

1.4.       Minimální mzda

·         Výše měsíční minimální mzdy se zvyšuje od 1.1.2024 na 18.900,- Kč (dosud 17.300,- Kč). Z toho vyplývá, že mzda, plat nebo odměna z dohod mimo pracovní poměr nesmí být nižší než tato částka.

·         Minimální mzda 18.900,-Kč je platná u zaměstnanců s měsíční mzdou pro jakoukoliv délku týdenní pracovní doby v podniku. Pokud je týdenní pracovní doba zaměstnance individuálně zkrácena oproti stanovené délce pracovní doby na podniku, snižuje se u něho výše minimální mzdy.

·         Např. STPD na podniku je 40hodin. Zaměstnanec má zkrácenou STPD na 30hodin. Výpočet minimální mzdy bude vypadat takto: (18900x30)/40=14.175,-Kč. Minimální mzda pro tohoto zaměstnance bude od 1.1.2024 ve výši 14.175,-Kč.

·         U zaměstnanců s hodinovou mzdou se minimální mzda zvyšuje na 112,50 Kč (dosud 103,80 Kč). Tato částka je platná pro týdenní pracovní dobu 40 hodin. Pokud bude týdenní pracovní doba v organizaci kratší, je třeba hodinovou minimální mzdu přepočítat.

Tabulka min. mzdy na hodinu pro TPD40,  38,75 a 37,5 hod. v roce 2023 a 2024

Rok 2023

Rok 2024

týdenní pracovní doba

minimální mzda na hodinu

týdenní pracovní doba

minimální mzda na hodinu

40

103,80

40

112,50

38,75

107,20

38,75

116,20

37,50

110,80

37,50

120

 

Tabulka nejnižších úrovní zaručené mzdy v roce 2023 a 2024, srovnání:

SKUPINA PRACÍ

Nejnižší úroveň zaručené mzdy

Rok 2023

Rok 2024

Kč za hodinu

Kč za měsíc

Kč za hodinu

Kč za měsíc

1.

103,80

17300

112,5

18 900

2.

106,50

17900

116,1

19 500

3.

117,50

19700

126,8

21 300

4.

129,80

21800

129,8

21 800

5.

143,30

24100

143,3

24 100

6.

158,20

26600

158,2

26 600

7.

174,70

29400

174,7

29 400

8.

207,60

34600

225

37 800

 

 

Tabulka týdenních pracovních dob v r. 2024 přepočtených na nejnižší úrovně zaručené mzdy na jednu hodinu

SKUPINA PRACÍ

Nejnižší úroveň zaručené mzdy za hod. při 40 hod. pracovní době

Nejnižší úroveň zaručené mzdy za hodinu při 38,75 hod. prac. době

Nejnižší úroveň zaručené mzdy za hodinu při 37,5 hod. prac. době

1.

112,5

116,20

120,0

2.

116,1

119,9

123,8

3.

126,8

130,9

135,3

4.

129,8

134,0

138,5

5.

143,3

148,0

152,9

6.

158,2

163,4

168,8

7.

174,7

180,4

186,4

8.

225

232,3

240

 

·         Výpočty jsou zaokrouhlovány na desetihaléře nahoru. Při jinak stanovené délce STPD je třeba provést přepočet dle vzorce:

(40/STPD) * příslušná sazba zaručené mzdy

Př. STPD = 35hod., 4skupina prací

(40/35) * 129,80 = 148,40 Kč = hodinová zaručená mzda zaměstnance ve 4 skupině prací při STPD 35hod.

 

Závěr:

·         U zaručené mzdy došlo ke změně hodnot pouze pro Skupinu prací číslo 1,2,3 a 8.

·         Ostatní skupiny práce zůstaly beze změny.

1.4.1.  Dopad zvýšení minimální mzdy na měsíční daňový bonus

·           Od roku 2007 se u zaměstnanců posuzuje nárok na měsíční daňový bonus tak, že jeho příjem musí v měsíci dosáhnout alespoň výše poloviny minimální mzdy platné k 1. 1. příslušného kalendářního roku. Z toho vyplývá, že zvýšení minimální mzdy na 18900 Kč bude mít za následek, že nárok na měsíční daňový bonus bude mít zaměstnanec, který dosáhne v roce 2024 měsíčního příjmu alespoň ve výši 9450 Kč nebo vyššího. Nárok na daňový bonus v rámci ročního zúčtování záloh nebo daňového přiznání vznikne zaměstnanci, který v roce 2024 dosáhne příjmu alespoň ve výši šestinásobku minimální mzdy, tj. 113400 Kč (6x18900)

·           V zákonu o daních z příjmů se minimální mzda používala i pro výpočet slevy na dani za umístění dítěte ve školce – „školkovné“. Pro rok 2024 je tato sleva zrušena.

1.4.2.  Dopad zvýšení minimální mzdy na příplatek za práci ve ztíženém a zdraví škodlivém prostředí

·           Výše příplatku podle § 117 ZP činí nejméně 10% základní sazby minimální mzdy, tj, nejméně 11,25 Kč (112,50 x 0,1) při 40 hodinové týdenní pracovní době, 11,62 Kč (116,20x0,1) při 38,75 hodinové týdenní pracovní době nebo 12 Kč (120x0,1) při 37,5 hodinové týdenní pracovní době, a to za každou odpracovanou hodinu ve ztíženém pracovním prostředí.
Výše příplatku podle § 128 ZP (státní sféra) činí nejméně 5% částky základní sazby minimální mzdy za měsíc, tj. nejméně 945 Kč (18900x0,05).

1.5.       Mzdové tarify

·           Mzdové tarify jsou ve vládním nařízení č. 341/2017 Sb. Tabulky pro rok 2024 zůstávají beze změny.

1.5.1.     Pedagogové ve veřejném školství – platová tabulka č. 5 platná od 01.01.2024

·         U třídy 4-14 beze změny, nové platové třídy 15 a 16

·         Nastaveny řádky pro platové třídy 15 a 16 s tarify platnými od 202401 do 999999 v číselníku C5106 (Mzdové zařazení)

·          

Plat. stup

Praxe

Platová třída

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

1

do 2 let

15540

16860

18230

19750

25040

31290

31550

32120

32820

33600

34860

37480

40 380

2

do 6 let

16110

17460

18990

20560

25760

31560

31850

32690

33500

34620

36490

40100

43 350

3

do 12 let

17120

18620

20200

22000

26430

31930

32330

33100

34850

36070

38450

42270

46 400

4

do 19 let

18300

19870

21600

23380

27650

32590

33330

34340

36300

38720

41640

45670

49960

5

do 27 let

19470

21170

23000

25020

28870

33600

34380

35780

38560

41700

45750

49520

53 640

6

do 32 let

21130

22980

24890

27050

30920

35330

36290

37770

41780

45140

49450

52120

55 600

7

nad 32 let

21720

23580

25590

27810

31800

36130

37060

38790

42780

46260

50630

54000

57 670

 

1.6.       Stravné

·         Od 1.1.2024 jsou všechny 3 formy poskytování příspěvku na stravování (závodní stravování, stravenky/stravenkové karty a peněžitý příspěvek/stravenkový paušál) osvobozeny od daně do limitu 70% horní hranice stravného při pracovní cestě 5-12 hodin, což od 1.1.2024 činí 116.20Kč (70% ze 166Kč). Částka poskytnutá nad tento limit je považována za zdanitelný příjem zaměstnance, který podléhá odvodům obojího pojistného.

·         Na straně zaměstnavatele půjde v plné výši o daňově uznatelný náklad (i v případě nadlimitního plnění). Benefit musí být sjednán v pracovní či jiné smlouvě nebo musí vyplývat z kolektivní smlouvy nebo vnitřního předpisu zaměstnavatele.

1.7.       DPP a DPČ – dovolená od 1.1.2024

·         Pro výpočet dovolené je, dle zákoníku práce, stanovena fiktivní týdenní pracovní doba 20hodin, bez ohledu na skutečně sjednanou pracovní dobu ve smlouvě DPP.

·         Dovolená za kalendářní rok: Dohoda je sjednána na celý rok, 52 týdnů (stejně jako u PP), osoba odpracuje 52 násobků STPD

·         Na získání poměrné části dovolené platí pravidlo sjednání dohody min. na 4 týdny, 28 dnů. Zaměstnanec musí odpracovat min. 4 násobek své fiktivní týdenní pracovní doby, tj. min. 80 hodin (včetně případných náhradních dob).

1.7.1.  Výpočet dovolené u DPP a DPČ

·         Výpočet týdenní pracovní doby zaměstnance závisí:

1)    na délce pracovní doby a ta je stanovena vždy na 20hodin týdně

2)    počtu celých odpracovaných násobků této pracovní doby v daném kalendářním roce (včetně náhradních dob)

3) na výměře dovolené, dle smlouvy (min. 4 týdny)

 

·         Délka pracovní doby se stanoví tak, že:

1)    Za každou odpracovanou týdenní pracovní dobu přísluší zaměstnanci dovolená v délce 1/52 této týdenní pracovní doby

2) Vynásobené výměrou dovolené 20 (pevně stanovena), výsledek se zaokrouhlí na celé koruny nahoru

 

VZOREC VÝPOČTU:

POČET CELÝCH ODPRACOVANÝCH NÁSOBKŮ TÝDENNÍ PRACOVNÍ DOBY/52 * TÝDENNÍ PRACOVNÍ DOBA (vždy 20) * VÝMĚRA DOVOLENÉ (většinou ze zákona min. 4 týdny)

1.7.2.  Příklady

1.    Příklad: DPP od 1.6.2024 – 30.9.2024, odpracováno 292 hodin, 4 týdny dovolené

1)    Kolik týdenních dob osoba odpracovala? Je to více než čtyřnásobek STPD?

·         292/20 = 14,6, zaokrouhleno dolů, pravidlo 4 násobku je splněno

2)    Má sjednánu pracovní smlouvu min. na 28 dní? ANO

3)    Na kolik hodin dovolené bude mít osoba právo?

·         14/52 * 20 * 4 = 21,54, zaokrouhleno nahoru na 22 hodin dovolené

2.    Příklad: DPČ, doba neurčitá, STPD 8hod., rozvrženo na 2 x 4 hodiny týdně, za rok 2024 odpracoval 416hodin. 4 týdny dovolené

1)    Kolik týdenních dob osoba odpracovala? Je to více než čtyřnásobek STPD?

·         416/20 = 20,8, zaokrouhleno dolů, pravidlo 4 násobku je splněno

2)    Má sjednánu pracovní smlouvu min. na 28 dní? ANO

3)    Na kolik hodin dovolené bude mít osoba právo?

·         20/52 * 20 * 4 = 30,77, zaokrouhleno nahoru na 31 hodin dovolené

3.   Příklad: DPP jen na jeden den, odpracované hodiny 6

·         Osoba neodpracovala min. 4 násobek fiktivní 20hodinové pracovní doby (80hodin) a DPP netrvá min. 28 kalendářních dní – ani jedno pravidlo pro nárok na dovolenou není splněno

1.7.3.  Mezní hodnoty dovolené u DPP a DPČ

·         Níže v tabulce zobrazeny mezní hodnoty nároku pro dovolenou při ročním nároku 4 a 5 týdnů

Roční nárok na dovolenou

4 týdny

5 týdnů

Nejkratší nárok na dovolenou

4/52 x 20 x 4 = 6,15 = 7hod.

4/52 x 20 x 5 = 6,15 = 7,69 = 8hod.

Nárok za každých dalších odprac. 20hodin

20hod. – (1/52 x 20 x 4) = 1,54hod.

20hod. – (1/52 x 20 x 5) = 1,92hod.

Max nárok pro DPP

300hod. – (15/52 x 20 x 4) = 23,08 = 24hod.

300hod. – (15/52 x 20 x 5) = 28,85 = 29hod.

Max nárok pro DPČ

(v průměru 20hod/týden  = 1040hod/rok) – (20 x 4) = 80hod.

(v průměru 20hod/týden  = 1040hod/rok) – (20 x 5) = 100hod.

1.7.4.  Řešení v IMES – Výpočet v MS

 

Obr. Údaje MS pro výpočet dovolené

 

 

·         V MS PP uživatel zadá skupinu dovolené i u DPP nebo DPČ. Vypočte se nárok a zůstatek dovolené.

·         Skupina dovolené může být stejná jako pro hlavní PP. Ze skupiny dovolených se přebírá jenom délka dovolené v týdnech (4 nebo 5 týdnů)

·         Skutečná týdenní PD se dosadí vždy na 20 hodin, bez ohledu jakou STPD má osoba v PP

·         Na získání poměrné části dovolené platí pravidlo sjednání dohody min. na 4 týdny=28 dnů. V PP musí být odpracováno min. 4 násobek fiktivní týdenní PD, tj. min. 80 hodin

·         Výpočet nároku na novou dovolenou se provádí přes plánované (odpracované) hodiny

·         V případě, že se dovolená vypočte, tak postup výpočtu se zapíše do poznámky.

·         Výpočet reaguje i na vyplněné datum na údaji „předpokládané ukončení“ na záložce PP_mzda, viz. příklady níže

 

Obr. Zobrazení poznámky při zadání předpokládaného ukončení

·         příklad – předpokládané ukončení 30.6.2024, nárok na dovolenou 5 týdnů, PD 5hod./týden, výpočet 12hodin

 

 

Obr. Zobrazení poznámky s výpočtem ročního nároku na dovolenou při předpokládaném ukončení 30.06.2024

 

 

·         V případě, že se dovolená nevypočte (osoba nesplní nárok na výpočet nároku na dovolenou), vypíše se upozornění na obrazovku.

1)      není splněno min. trvání DPP 28 dní

2)      osoba nemůže do datumu ukončení splnit vzhledem k zadanému PLK minimálních 80 hodin

 

Obr. Výpis upozornění, když nevznikne žádný nárok na roční dovolenou

·         příklad – předpokládané ukončení 31.3.2024, nárok na dovolenou 5 týdnů, PD 5hod./týden

1.7.1.   Řešení v IMES – Úloha na přepočet dovolené dle OH během roku

·         Tvoříme úlohu na přepočet dovolené dle OH pro DPP a DPČ, stejně jako je tomu u HPP v menu Operace/Dovolená přepočet – nároku na novou dovolenou za poslední uzavřené období – ve výpočtu se bude počítat jen s STPD 20.

1.8.       DPP  – přihlášky od 1.7.2024

·         Od 1.7.2024 bude zaměstnavatel přihlašovat všechny DPP do 8 kalendářních dnů od vzniku DPP

·         Zaměstnanci budou účastni pojištění jestliže:

·         Mají jednu DPP s příjmem nad 10.500,-Kč (odpovídá 25% z 43.967=10992)

·         Mají více DPP (souběžných i postupných) u jednoho zaměstnavatele se souhrnem příjmů 10.500,-Kč a více (odpovídá 40% z 43.967 = 17587)

·         Mají DPP (souběžných i postupných) u více zaměstnavatelů a souhrn příjmů ze všech těchto dohod činí nad 17.500,-Kč. Zde by byla osoba pojištěna z každé dohody.

·         Od 1.7.2024 bude mít zaměstnavatel povinnost přihlásit e jako zaměstnavatel i pokud bude zaměstnávat pouze osoby na DPP s příjmem pod 10.500,-Kč a taktéž přihlásit zaměstnance na DPP, i když jeho příjem nepřekročí 10.500,-Kč.

·         Zaměstnanci vzniká povinnost při souběhu dohod u více zaměstnavatelů nahlásit zaměstnavateli všechny sjednané dohody. Zaměstnavatel ho informuje o povinnosti odvést pojistné, pokud bude součet jeho příjmů od všech zaměstnavatelů vyšší než rozhodná částka vyhlášená od 1.7.2024 ve výši 17.500,-Kč). Toto oboustranné informování by mělo být písemné a tím prokazatelné.

·         Nově budou 2 hranice pro účast na nemocenském pojištění a to 10.500,-Kč pro DPP u jednoho zaměstnavatele a 17.500,-Kč pro DPP u více zaměstnavatelů.

2.  LEGISLATIVA 2023 – v průběhu roku shrnutí

2.1.       Novela zákoníku práce od 1.10.2023 a dopad na DPP a DPČ

·         Zaměstnavatel je povinen „dohodářům“ rozvrhovat pracovní dobu nejméně 3 dny před započetím práce (nedohodnou-li se na jiné době seznámení) a to v písemném rozvrhu z důvodu dodržení podmínky dostatečné předvídatelnosti práce

·         V DPP i DPČ musí být uvedeny sjednané práce a doba na kterou se dohoda uzavírá

·         Zaměstnanci náleží veškeré překážky v práci a minimální příplatky podle paragrafu 115 až 118 zákoníku práce (práce ve svátek, v noci, v sobotu a neděli a ve ztíženém pracovním prostředí).

·         Do limitu 300 hodin se nezapočítávají náhradní doby, to znamená, že do celoročního limitu 300 hodin se nezapočítává čerpání dovolené, překážky v práci, atd. Vstupují však do výpočtu hodin nároku dovolené.

·         Na zaměstnance se vztahuje nepřetržitý odpočinek, přestávky v práci na jídlo a oddech apod.

·         Min. po odpracování 180 dní za posledních 12 měsíců může zaměstnanec požádat o převedení na PP a do 1 měsíce musí dostat písemnou odpověď od zaměstnavatele.

·         Hlášení „dohodářů“ (na ČSSZ i na zdravotní pojišťovnu) je zatím dle starých pravidel: DPČ od 4 000 Kč a DPP nad 10 000 Kč. Vyjma „dohodářů“ s dočasnou ochranou, viz Info 2/2023. Tato úprava je součástí konsolidačního balíčku, který ještě není schválený a jehož účinnost se předpokládá aktuálně od 1.7.2024. Nové limity a nová pravidla budou známa až po schválení konsolidačního balíčku v roce 2024. Budeme informovat v Informacích v 2024.

·         Od 1.1.2024 vznikne i u DPP a DPČ právo na dovolenou.

2.1.1.  Závěr

·         DPP a DPČ mají od 1.10.2023 charakter HPP. Platí pro ně takřka stejné výhody, ať už legislativní nebo vnitropodnikové. Dle legislativy se dohod netýká odstupné, nepřísluší jim náhrada odměny po dobu trvání překážek dle paragrafu 199 (jiné důležité osobní překážky v práci jako jsou např. vyšetření, očkováním svatba, úmrtí, narození dítěte, doprovod apod.) a dle paragrafu 200-205 (překážky v práci z důvodu obecného zájmu – např. školení, pracovní volno související s akcí pro děti a mládež, pracovní volno související s brannou povinností, dárce krve, apod.). Dohodáři nemohou být převedeni na jinou práci. Nemají nárok na příplatek za přesčas. Podnik si může způsob odměňování upravit vnitřním předpisem.

2.2.       Změna zákona č. 66/2022 Sb. od 1.4.2023 – přihlašování DPP a DPČ osob dočasné ochrany

·         Zaměstnavatel bude povinen od 1.4.2023 přihlašovat i nepojištěné osoby s dočasnou ochranou na ČSSZ podle § 94 zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění.

·         Týká se nástupu zaměstnanců-cizinců požívajících dočasné ochrany podle zvláštního právního předpisu (dále jen „zaměstnanec s dočasnou ochranou“), činného na základě dohody o pracovní činnosti, jehož zaměstnání je zaměstnáním malého rozsahu podle zákona o nemocenském pojištění, nebo zaměstnance s dočasnou ochranou činného na základě dohody o provedení práce.

·         Oznámení o nástupu do zaměstnání se bude u zaměstnanců dočasné ochrany s DPP a DPČ podávat do 8 kalendářních dnů od nástupu bez ohledu na to, zda vznikla účast na nemocenském pojištění – evidovány tedy budou i dosud nepojištěné DPP nebo DPČ, avšak pouze u této skupiny zaměstnanců

·         Nástup do zaměstnání se bude provádět na stávajícím formuláři Oznámení o nástupu do zaměstnání přes ePodání, tzn. stejným způsobem jako dosud.

·         Zaměstnanci – osoby dočasné ochrany, kteří jsou již na DPP nebo DPČ zaměstnáni a dosud nejsou přihlášeni, musí být přihlášeni zaměstnavatelem do 30 kalendářních dnů ode dne nabytí účinnosti zákona.

·         Povinnost pro zaměstnavatele neplatí pouze, pokud dotčený pracovněprávní vztah skončí do 30 kalendářních dnů ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.

 

2.2.1.  Řešení v IMES – nové kódy PP pro zaměstnance s dočasnou ochranou

·         Řešení jsme uživatelům odeslali automatickou reinstalací dne 6.4.2023. vystavili jsme Informace 2/2023

·         Do číselníku C5500-Pracovní poměry je přidaný nový sloupec: SP / Tvorba ONZ (SP_TvorbaONZ), kde je nastaven kód 2:

            1 - Dle nastavení výpočtu odvodu na SP (VypocitavatSP)

            2 - Vždy tvořit formulář ONZ (dočasná ochrana)

·         Do číselníku C5500 byly vygenerované nové PP pro dočasnou ochranu (v kódu na 2.místě je znak 9”, narozdíl, od kódů, které jste používali), abychom zajistili unikátnost kódu.

 

Obr. Číselník pracovních poměrů s novými kódy určené pro zaměstnance s dočasnou ochranou

·         Při pořízení nového PP se postupuje stejně jako u jiného PP, jen s tím rozdílem, že si uživatel vybere jeden z nových kódů PP a na závěr musí být zatržené políčko: Tvorba formuláře ONZ, viz. obr. níže

·         Doporučujeme i u stávajících PP, kde platí dočasná ochrana, změnit v období 04.2023 pracovní poměr na nový, který bude odpovídat dočasné ochraně. I z důvodů možných rozborů a výstupů v sestavách.

Obr. Příklad: Pořízení PP s kódem dočasné ochrany a automatickou tvorbou formuláře ONZ

 

·         Po odchodu z karty osoby se automaticky vytvoří přihláška u zaměstnance s dočasnou ochranou

 

Obr. Zobrazení automatické přihlášky u DPP s dočasnou ochranou

 

2.2.2.  Řešení v IMES - Nahlášení stávajících zaměstnanců dočasné ochrany do 30 dnů

·         MS Osoby/Export-Import/Oznámení o nástupu-ukončení zaměstnání

·         Přes ikonku „Nový export“ s akcí 1 (pro nástup) uživatel založí nový záznam pro export

·         Do filtru uživatel vyplní :           

Akci 1 (nástup),

Osobu a pořadí PP

Období, ve kterém má osoba nástup

Do údaje „Vybrat osoby“ vyplní kód 2 (výběr ze všech osob MS -  tím se zajistí, že program nebude hledat jen u osob povinných)

 

Obr. Vyplnění filtru pro přihlášení osob s dočasnou ochranou

·         Přes ikonku + uživatel přidává další osoby do stejného exportu.

2.3.       5% sleva z odvodu SP podnik – sick days a 5 týdnů dovolené

·         Opakování z roku 2023 ZDE, kapitola 1.4.

·         V květnu roku 2023 byl upřesněn výklad k zápočtu odpracovaných hodin pátého týdne dovolené do VYMĚŘOVACÍHO ZÁKLADU připadajícího na jednu odpracovanou hodinu. Jedná se o pravidlo nepřekročení hodnoty 463,726Kč po výpočtu ČM.

·         Z důvodu rovnosti všech zaměstnavatelů při čerpání slevy se objevil výklad, že „SICK DAYS“ i 5. týden dovolené, které jsou zaměstnavatelem dobrovolně poskytnuty nad rámec Zákoníku práce, nelze počítat za odpracované hodiny pro zjišťování výše vyměřovacího základu (VZ) za hodinu.

·         Závěr: Hodiny za 4. týdny zákonné dovolené by se MĚLY napočítávat do vyměřovacího základu připadajícího na jednu odpracovanou hodinu. Hodiny 5.tého týdne dovolené nad rámec zákonné dovolené, by se do vyměřovacího základu připadajícího na jednu odpracovanou hodinu započítat NEMĚLY.

·         Z tohoto důvodu je třeba odlišit tzv. nadlimitní dovolenou od zákonem stanovené minimální dovolené

2.3.1.  Nadlimitní dovolená

·         Bude vznikat jen u osob, které budou mít nastavenou slevu z odvodu ze sociálního pojištění za podnik v MS na údaji „Sleva SP“(záložka Všeob). To znamená, že zaměstnanec splní pravidlo kratšího úvazku do 30hod. týdně a zároveň splní další kritérium viz. Změny 2023, Zákon 216/2022 sb. – sleva 5% na sociální zabezpečení za vybrané osoby s kratší pracovní dobou.

·         Pokud bude splněno pravidlo, že je vybrán v MS na údaji Sleva SP jiný kód než 0, tak bude při čerpání dovolené vznikat ve mzdách nadlimitní dovolená s DM 4151/0Dovolená nadlimitní (ČM).

·         Nadlimitní dovolená musí být zadána v číselníku C5111 Nároky na dovolenou a pracovní volno. Uživatel si zde zadává roční nárok na dovolenou u skupiny dovolené. Pokud je na podniku schválen vyšší roční nárok na dovolenou než zákonem stanovený, tak si uvede počet týdnů nad rámec zákona do nadlimitní dovolené, do sloupce Roční nárok – týdny/z nové nadlimitní

·         Zůstatek „Nadlimitní dovolené“ se bude převádět do dalšího roku. V MS, na záložce PP_mzda je v části „Dovolená“ nový údaj „Nadlimitní“

·         Po výpočtu ČM se na sestavě zobrazí osoby, kterým se nadlimitní dovolená spočítala.

·         Ve mzdových přehledech „Mzdy – barevně a Mzdy kontrola“ se na řádce s DM 4151/0Dovolená nadlimitní (ČM), uvede vypočtený počet hodin nadlimitní dovolené, a to včetně popisu výpočtu nadlimitních hodin dovolené na údaji „Výpis“.

2.3.2.  Nadlimitní dovolená  - příklad

·         Příklad u osoby 28:

1)    V MS zál. PP_mzda zadán na údaji „Kalendář“, kalendář 20, který má nastavenu pracovní dobu 4hodiny denně/20 hod. týdně.

 

2)    V MS. Zál. Všeob má nastavenu slevu SP dle zákona 216/2022 Sb.

 

3)    Podle skupiny dovolené 24, nastavené v MS, zál. PP_mzda, má nárok na 5 týdnů dovolené.

 

4)    V číselníku C5111 je u skupiny 24 nastaven nárok na 5 týdnů dovolené ročně, z toho je 1 týden zadán do dovolené nadlimitní.

 

5)      Nadlimitní dovolená dosazená do MS je vypočtená z ročního nároku na dovolenou 142hod./5 týdnů za rok = 28,4, tedy 28 hodin

 

·         Ve mzdách zadáno čerpání 2 dnů/8-mi hodin nové dovolené u této osoby v období 06.2023. Vznikne DM 4110/0- Dovolená nová a DM 4151/0 – Dovolená nadlimitní (ČM).

·         Na údaji „Výpis“ v přehledu Mzdy – barevně, Mzdy kontrola, je po výpočtu ČM vidět popis výpočtu:

8/(142/28) = 8/5,071428 = 2 (zaokrouhluje se matematicky)

·         Nadlimitní dovolená se vypočte tak, že počet čerpaných hodin 8 se vydělí podílem zůstatku nové dovolené 142 a zůstatku nadlimitní dovolené 28. Hodnota se zapíše mínusem do údaje sloupce „Ostatní“ a v MS se poníží počet nadlimitních hodin 28 o 2 vypočtené hodiny na 26.

 

 Obr. čerpání dovolené v měsíci 06,07 a 08.2023, vznik nadlimitní dovolené

 Výpočet nadlimitní dovolené v 06.2023

Výpočet nadlimitní dovolené v 07.2023

Výpočet nadlimitní dovolené v 08.2023

2.4.       Nový DM 5130  - Whistleblowing

·         Whistleplowing – jedná se o zřízení funkce pověřené osobě, která bude řešit připomínky zaměstnanců 

·         pro podniky nad 50 zaměstnanců platí od 15.12,2023

·         Pověřená osoba na podniku získává odměnu za tuto činnost přes pořízený DM 5130. Je nastavený s odvody.

·         Výchozí účtování nastaveno na 521100

 

Obr. číselník Druhy mezd C05006M a zobrazení DM 5130 - Whistleblowing

 

Obr. Zobrazení pořízené odměny DM 5130 na VL

3.  NOVINKY v IMES

3.1.       Nové sestavy v modulu MS osoby – Sleva na pojistném z odvodu SP podnik

·         Kvůli legislativě platné od 1.2.2023 jsme pro Vás doplnili nové sestavy pro Uplatnění záměru a Skončení záměru slevy na pojistném za zaměstnance z odvodu sociálního pojistného za podnik

·         16.3.2023 odesláno AR

·         Do sestav modulu MS osoby doplněno do stromečku MZSPS Sleva z odvodu na sociálním pojištění – podnik. Najdete zde sestavu, jak pro Uplatnění záměru ( MZSPSU/001 Za osobu, 002 Za příjmení, jméno, titul), tak pro Skončení záměru (MZSPSK/001 za osobu)

·         Sestavy můžete použít pro podpis zaměstnance, který Vám stvrdí, že o záměru firmy uplatňovat slevu na pojistném za jeho osobu, ví.

 

·         Do filtru stačí uvést období, ve kterém uživatel nastavil slevu SP z odvodu za podnik do MS osoby, na 1. záložku s všeobecnými údaji (viz. dokument Změny mezd 2023, kapitola 1.4. ZDE)

·         Program automaticky zobrazí sestavu všech osob, u kterých v daném období došlo ke změně (Uplatnění/Skončení)

 

3.2.       Novinky – nemocenské dávky

3.2.1.  Podpůrčí doba

·         podpůrčí doba při nemoci je zohledněna ve výpisu nemocenských, v přehledu Nemocenské dávky – mzdy

·         na konci řádky 1. úrovně, kde má osoba rozepsané údaje o nemoci je nový údaj „Konpodpdoby“ – konec podpůrčí doby. Je zde u každého záznamu o nemoci uveden datum konce podpůrčí doby.

 

1)    U důchodců se jedná o podpůrčí dobu 70 dní od 15-tého dne nemoci, tj. od prvního dne, kdy začala platit ČSSZ, se počítá 70 dní.

 

Obr. Důchodce, osoba 24 – zobrazení Informace o konci Podpůrčí doby v 1 a 2. úrovni přehledu Nemocenských dávek

 

·         V údaji „Výpis“, ve 2. úrovni prohlížeče je i zobrazen den, kdy končí podpůrčí doba. Zde ukázka na osobě 24, kde začátek nemoci byl 12.5.2023 a 3.8.2023 je právě 70 dní, tudíž 84 den nemoci končí popůrčí doba u této osoby – důchodce.

 

2)    Nedůchodci mají konec podpůrčí doby 380 den od prvního dne nemoci.

Obr. Nedůchodce, osoba 70 – zobrazení Informace o konci Podpůrčí doby v 1 úrovni přehledu Nemocenských dávek

 

·         Na údaji „Konpodpdoby“ v 1. úrovni prohlížeče je zobrazen den, kdy končí podpůrčí doba, pokud by nemoc trvala i nadále. Zde ukázka na osobě 70, kde začátek nemoci byl 13.1.2023 a 27.1.2024 by nastal konec podpůrčí doby. Uplynulo by 380 dní od začátku nemoci.

 

3.2.2.  Nemoc celkem

·         Do přehledu Mzdy – barevně a Mzdy – kontrola doplněny další údaje do Výpisu k legitimaci a době nemoci od – do a to:

1)                    OH – odpracované hodiny

2)                    Částka náhrady Celkem bez zaokrouhlení

 

·         Do přehledu Mzdy – barevně a Mzdy – kontrola doplněno k DM 9999/2 – Doplatku na účet kromě výše ČM, HM i částka náhrady po zaokrouhlení za údaj Nemoc.

 

Obr. Přehled Mzdy – barevně a zobrazení částky celkové náhrady za 14 dní nemoci

3.3.       Nové chyby v modulu MZDY

Číslo chyby

Znění chyby

Chyba 55   - Kontrola odeslání formuláře Příloha k žádosti o

Není odeslaná "Příloha k žádosti o dávku"

Chyba 56   - Kontrola odeslání formuláře Hlášení o ukončení nemoci

Není odeslané "Hlášení o ukončení nemoci".

Chyba 300 – Kontrola na rozdíl mezi tabulkami KFR a KFH, problém vznikne při účtování dokladu

'Doklad je zaúčtován, ale nemá hlavičku ve mzdách'

Chyba 501 – Kontrola na počet období v číselnících plánovacích kalendářů (C5102 a C5103)

 

U kalendáře XY nesouhlasí počet období v C5102 a C5103 za rok 2023

Chyba 505 – kontrola na nepřečtené zprávy v modulu MH a MZ

'Máte nepřečtené zprávy mzdových subsystémů'

Chyba 506 - Kontrola na nevyplněnou pracovní dobu u použitých plánovacích kalendářů v MS

 

U kalendáře XY nejsou vyplněné hodiny od/do v aktuálním roce

Chyby 507 - Kontrola na neproplacenou dovolenou STAROU při ukončení PP

Osoby nemají proplacenou STAROU dovolenou

Chyby 508 - Kontrola na neproplacenou dovolenou NOVOU při ukončení PP

Osoby nemají proplacenou NOVOU dovolenou

Chyba 509 - Kontrola na hodiny a přestávky plánovacího kalendáře

U kalendáře XY nesouhlasí hodiny z hodin od/do mínus přestávky v aktuálním roce

Chyba 511 – Kontrola na hodiny svátku v plánovacím kalendáři

!Nevyplněné hodiny ve svátek!

Chyba 512 – Kontrola na prametr ČM, když jsou vytvořeny PP

Parametr zpracovaných ČM je 0 ale jsou vytvořeny převodní příkazy

Chyba 513 – na kód pracovní činnosti pro ČSSZ

Kód pracovní činnosti '- Nehlásí se OSSZ' je nesprávně nastaven u aktivních osob

Chyba 514 – kontrola na evidenční stav a druh pracovní činnosti u DPP a DPČ

U DPP nebo DPČ není správná kombinace Druhu pracovního poměru a evidenčního stavu

Chyba 515 - Kontrola plánovacích kalendářů na vyplněné hodiny ve volný den

 

!Vyplněné hodiny ve volný den!

Chyba 516 – Kontrola na nevyplněnou funkci v MS

Na PPMzda není vyplněná Funkce minimálně u jedné aktivní osoby, nelze poté využívat plnou funkčnost programu

Chyba 517 – Kontrola na provedenou změnu kódu výpočtu v MS po již uloženém dokladu

Kód výpočtu na uloženém dokladu je jiný než v MS osob (je zapnutý dopočet na doklad)

(Mohlo dojít k nesprávnému dopočtu HM - zkontrolujte si v MS údaj Kód výpočtu a kód, pod kterým byl doklad ze STMD vygenerován)

 

3.3.1.   Chyby 55 a 56  - Kontrola odeslání formulářů nemocenských

·         Dne 13.4.2023 odeslány AR nové kontrolní chyby modulu MZDY

·         Program se dívá na elektronické zpracování formulářů v menu Export-Import. Jakmile nenajde záznam o vytvořeném xml souboru (uživatel využije buď tlačítko „XML“ a naimportuje na www stránky ČSSZ nebo využije tlačítko „EXPORT do ČSSZ“, kde se XML tvoří automaticky), tak zobrazí níže uvedené chyby 55 a 56 v chybovníku.

·         Po vyvolání XML se vždy objeví cesta a název souboru, kam se soubor uloží

·         chyba 55 (ND) Není odeslaná "Příloha k žádosti o dávku"

·         chyba 56 (ND) Není odeslané "Hlášení o ukončení nemoci".

 

Obr. Chybová hláška 506 - kontrolní režim IMES

 

·         Počet chyb v modulu na této ikoně se vždy aktualizuje při vstupu do modulu.

 

3.3.2.  Chyba 506 - Kontrola na nevyplněnou pracovní dobu u použitých plánovacích kalendářů v MS

·         Dne 01.08.2023 odeslána AR chyba 506 modulu MZDY

·         Protože na podnicích narůstají kontroly na pracovní dobu a podniky jsou pokutovány, pokud nemají vyplněnou pracovní dobu u plánovacího kalendáře, vytvořili jsme pro Vás novou kontrolu.

·         Objeví se, pokud program zjistí, že u kalendáře po dnech chybí vyplněná pracovní doba od – do. Program sleduje jen použité kalendáře přiřazené osobám v MS.

 

Obr. Chybová hláška 506 - kontrolní režim IMES

 

 

·         Je třeba si zobrazit přehled plánovacího kalendáře, kterému se zobrazuje chyba, v modulu MZ/Přehledy/Plánovací kalendáře, vyrovnávací období, příplatky/Návrh směn.

 

 

·         Do filtru si uživatel zadá do údaje „Období“ období, kde byla chyba, viz. výše 06.2023. Do údaje „Kalendář“ si uživatel zadá dle výběru chybový kalendář.

 

·         Zobrazí se v přehledu rozpis kalendáře po dnech. Uživatel se podívá do sloupce OD a DO, kde není zadána pracovní doba u kódu P – pracovní den.

·         Pracovní dobu si zadá takto. Přes menu Operace/plánovací kalendář po dnech C5102/editace PK po dnech se zobrazí filtr pro zadání pracovní doby do zvoleného období. Jsou varianty:

1)    Doplnit si pracovní dobu od začátku kalendáře, do tzv. matrice pro opakování a dle matrice rozgenerovat až do budoucího data, např. 31.12.2040 – spraví se tak pracovní doba i zpětně

2)    Doplnit si pracovní dobu do chybového období, tedy 06.2023, zde si označit matrici pro opakování s vyplněnou pracovní dobou a rozgenerovat do budoucího data – spraví se jen od tohoto období do budoucna

3)    Doplnit pracovní dobu od začátku roku, tedy do období 01.2023, označit si matrici pro opakování s vyplněnou pracovní dobou a rozgenerovat matrici do budoucna – spraví se od začátku roku do budoucna

3.3.2.1.          Zadání pracovní doby od – do

1.       Výchozí stav po vyplnění filtru

 

 

2.    Doplnění pracovní doby od –do a označení matrice pro opakování pracovní doby. Pracovní doba od 6-18 hod. je 12 hod. V tomto případě je nastavena v číselníku C5101 přestávka 0,5 hod. po 4 hodinách.  Program dosadil denní pracovní dobu do rozpisu PLK po dnech 11 hodin, 1 hodina je přestávka.

 

 

3.       Na zápatí obrazovky tlačítko ULOŽIT a křížkem vpravo nahoře z obrazovky odejít

 

 

4.       Postup generování kalendáře dle zadané matrice – vyvolání úlohy přes menu

 

 

5.       Objeví se filtr pro zadání. Uživatel vyplní údaje Kalendář (číslo kalendáře, kde doplnil pracovní doby) a období matrice, kde si zaškrtnul opakování pracovní doby. Zvolí datum do budoucna, do kdy chce mít PLK naplněný. Svátky náhradou zatrhne, pokud jsou placené náhradou, jinak ponechá nezatržené. Vyplní začátek vyrovnávacího období a délku vyrovnávacího období v týdnech (26, 52). Potvrdí OK.

 

 

6.       Vygeneruje se již vyplněný PLK s pracovní dobou do přehledu, kde je na začátku řádky ve sloupci M – zatržená matrice. Ve sloupci od – do jsou již vyplněné pracovní doby rozgenerovány až do vámi zvoleného období, zde 31.12.2040.

 

 

7.    Chyba z chybovníku (Kontrolního režimu dle modulů) po opětovném vstupu do IMES nebo po přepočtení ukazatele na pravé tlačítko myši (Výpočet kontrolního režimu), zmizí.

 

·         Pokud je plánováno více směn na jeden den, ošetřeno ve verzi pro rok 2024.

3.3.2.2.        Nová kontrola po výpočtu ČM

3.3.3.  Chyba 501 – Kontrola na počet období v číselnících plánovacích kalendářů (C5102 a C5103)

·         Program zjistí, zda se v minulosti plánovací kalendář používal a porovná ho na aktuální rok. Pokud nenajde kalendář rozgenerovaný ve všech obdobích aktuálního roku (řídí číselníky C5102 a C5103), potom zobrazí chybovou hlášku.

 

Obr. Chybová hláška 501 - kontrolní režim IMES

·         Jako v předchozí chybě 506 si Uživatel plánovací kalendář zobrazí v přehledu modulu  MZ/Přehledy/Plánovací kalendáře, vyrovnávací období, příplatky/Návrh směn. Najde si uloženou matrici a následně rozgeneruje pracovní dobu po dnech stejným postupem i do dalších budoucích období, např. do 31.12.2040.

·         Po opětovném vstupu do IMES chyba z chybovníku zmizí

3.3.3.1.        Nová kontrola po výpočtu ČM

3.3.4.  Chyby 507 a 508 - Kontrola na neproplacenou dovolenou STAROU/NOVOU při ukončení PP

·         Z důvodu zapomínání proplacení dovolené po ukončení PP jsme pro Vás připravili kontrolu

1)    Na proplacení nové dovolené (chyba 508)

2)    Na proplacení staré dovolené (chyba 507)

 

Obr. Chybová hláška 507 a 508 - kontrolní režim IMES

 

 

·         Pokud ukončí osoba PP, měla by mít v MS na údaji „Dovolená Stará“ a „Dovolená Nová“ hodnotu 0. Pokud zbydou v MS nějaké hodiny dovolené, vznikne tato chyba.

 

Obr. Osoba 13/1 – po výstupu zůstal zůstatek staré dovolené 160 hodin a nové dovolené 10 hodin.

 

·         Z výše uvedeného obrázku je patrné, že nedošlo při ukončení PP k proplacení staré a nové dovolené. Uživatel mohl z nějakého důvodu dovolenou dodatečně pokrátit a proplatit část hodin a zde zapomněl smazat zůstatek hodin, nebo hodiny zapomněl skutečně zaplatit.

·         Pokud se uživateli zobrazuje chyba s hodinami a zapomněl pouze hodiny dovolené smazat, vstoupí do otevřeného období (v uzavřeném období opravit nelze) a v MS si na údaji opraví ručně na hodnotu 0.

·         Pokud uživatel zapomněl hodiny zaplatit, je upozorněn touto chybou, která se mu zobrazí i po výpočtu ČM. Zadá proplacenou dovolenou a chybě se předejde. Jakmile je stav údaje dovolené v MS při ukončení PP 0 hodin, chyba zmizí.

3.3.4.1.        Nové kontroly po výpočtu ČM

3.3.4.2.        Nové kontroly v přehledu Mzdy – barevně

·         V přehledu Mzdy – barevně a Mzdy – kontrola se u DM 9999 Doplatku na účet zobrazuje uživateli na údaji „Výpis“ kontrola o neproplacené Nové/Staré dovolené.

Obr. Osoba 29/1 – po výstupu a následném spočítání ČM hlásí přehled Mzdy-barevně chybu 507 a 508

3.3.5.  Chyba 509 - Kontrola na hodiny a přestávky plánovacího kalendáře

·         Program se podívá na nastavené hodiny v plánovacím kalendáři od/do a odečte zadanou přestávku u kalendáře v C5101 ve sloupci „Přestávka hodiny/Kolik“

·         Pokud hodiny plánovacího kalendáře, po odečtení přestávky, nesouhlasí, zobrazí se níže chyba 509.

 

Obr. Chybová hláška 509 - kontrolní režim IMES

 

·         Jako v předchozích chybách si Uživatel zobrazí plánovací kalendář v přehledu modulu MZ/Přehledy/Plánovací kalendáře, vyrovnávací období, příplatky/Návrh směn. Najde si uloženou matrici, opraví si hodiny od/do a následně rozgeneruje pracovní dobu po dnech stejným postupem i do dalších budoucích období, např. do 31.12.2040.

·         Po opětovném vstupu do IMES chyba z chybovníku zmizí

3.3.6.  Chyba 511 – Kontrola na hodiny svátku v plánovacím kalendáři

·         Program se podívá na nastavené hodiny SVÁTKU v plánovacím kalendáři. Pokud zjistí, že nejsou hodiny svátku v tento den zadány (viz. obr. níže přehled Návrhu směn - MZ/Přehledy/Plánovací kalendáře, vyrovnávací období, příplatky/Návrh směn) , zobrazí chybu v chybovníku, po výpočtu ČM a v přehledu plánovacího kalendáře Návrh směn – kalendář. !Nevyplněné hodiny ve svátek!

 

Obr. Chyba 511 zobrazená v přehledu „Návrh směn – kalendáře“

 

 

Obr. Chybová hláška 511 – kontrolní režim IMES

 

·         Jako v předchozích chybách si Uživatel musí zeditovat plánovací kalendář. V přehledu modulu  MZ/Přehledy/Plánovací kalendáře, vyrovnávací období, příplatky/Návrh směn si zobrazí měsíc, kde má chybový stav. Přes editaci plánovacího kalendáře (Operace, plánovací kalendáře po dnech/ editace PK po dnech) si opraví chybějící hodiny svátku a záznam uloží.

·         Po opětovném vstupu do IMES chyba z chybovníku zmizí

3.3.6.1.        Nová kontrola po výpočtu ČM

 

3.3.7.  Chyba 515 - Kontrola plánovacích kalendářů na vyplněné hodiny ve volný den

·         Program se podívá na záznamy volných dnů v plánovacím kalendáři. Pokud zjistí, že jsou zadané hodiny ve volný den (viz. obr. níže přehled Návrhu směn - MZ/Přehledy/Plánovací kalendáře, vyrovnávací období, příplatky/Návrh směn) , zobrazí chybu v chybovníku, po výpočtu ČM a v přehledu plánovacího kalendáře Návrh směn – kalendář. !Vyplněné hodiny ve volný den!

 

 

Obr. Chybová hláška 515 – kontrolní režim IMES

3.3.7.1.        Nová kontrola po výpočtu ČM

 

3.4.       Výjimky

·         Pokud se nejedná o 100% chybu a uživatel si logicky zdůvodní příčinu, proč se mu chyba zobrazuje, tak má možnost si uvedenou chybu přiřadit do výjimek. Může se jednat např. o:

·         Srážky dohodou za stravenky v rámci insolvence (je podepsaná smlouva o srážce ještě před vyhlášením insolvence)

·         Přihlaste osobu na VZP – uživatel jí přihlásil ručně, nevytvořil XML soubor a neodeslal přihlášku elektronicky

·         Není odeslané Hlášení o ukončení nemoci – jedná se o osobu, které nemoc skončila po ukončení PP

·         V těchto logicky zdůvodněných případech si uživatel může zobrazenou chybu přes pravé tlačítko myši uložit do výjimek a z kontrolního režimu mu, po přepočítání kontrolního režimu, zmizí.

 

Obr. Přidání chyby do výjimky

 

Obr. Zobrazení chyb a výjimek v kontrolním režimu, Výpočet kontrolního režimu (aktualizace)

3.5.       Chyby při uzávěrce období

·         Pokud zobrazované chyby v kontrolním režimu uživatel neodstraní, zobrazí se ještě jednou při uzávěrce období.

·         Uzávěrku zobrazené chyby neblokují, pouze se chyby zobrazí a připomene se uživateli, že je neodstranil nebo nedal do výjimky.

3.6.       Nové úlohy plánovacích kalendářů v Přehledech

·         Popsáno v dokumentaci Matriční soubor a osobní evidence/14. Plánovací kalendáře/kap. 3. Přehledy plánovacích kalendářů a práce s nimi, dokumentace ZDE

·         V modulu Mzdy/Přehledy/Plánovací kalendáře, vyrovnávací období, příplatky najde uživatel úlohy pro práci s plánovacími kalendáři. Od verze roku 2024 jsou doplněny další úlohy pro práci s plánovacím kalendářem. Nyní lze pracovat s kalendáři 2 způsoby, jak přes menu Operace/Plánovací kalendáře, tak přímo z přehledů.

·         Jsou doplněny úlohy na výmaz nepoužitých plánovacích kalendářů a úlohy na přečíslování plánovacích kalendářů (obdoba přečíslování osob v MS)

·         V úlohách jsou zabudované kontroly na zákoník práce a zobrazují se již při tvorbě nového kalendáře.

·         Než si uživatel začne nový kalendář zakládat, je třeba vědět jednotlivé parametry, které mají na založení kalendáře vliv. Jednotlivé údaje filtru pro založení kalendáře jsou popsané níže.

Obr. Úlohy na plánovací kalendáře v menu přehledy

PLK_stromulohy

3.6.1.  Založení nového kalendáře (DOP/027)

·           Po zvolení úlohy „Založení nového kalendáře“ se uživateli objeví filtr pro zadání jednotlivých parametrů, které mají na vytvoření nového kalendáře vliv.  

 

Popis filtru (verze od 01.2024)

Údaje filtru

Popis

Označení nového PK

Uživatelem zvolený číselný kód, který se mu bude nabízet v MS ve výběru na údaji „Kalendář“ na záložce PP_mzda. Musí mít jiné označení, než stávající založené kalendáře).

Název kalendáře

Uživatelem zvolený název kalendáře

Denní pracovní doba nového PK

Doba, kterou má denně zaměstnanec odpracovat

Pracovní režim (dle §78)

Uživatel si vybere jeden, ze 3 možných pracovních režimů

Filtr_udajpracovnirezim

Kratší týdenní PD (dle §79)

Uživatel vyplní, pokud se nejedná o PLK na celou pracovní dobu (40/38,75/37,5hod), ale např. jen 20hodin týdně, …

Po, Út, St, Čt, Pá, So, Ne

Uživatel si může vyplnit jen v případě, že opakující se cyklus pracovní doby není delší než týden. Např. osoba bude pracovat pokaždé jen v Po, St, Pá. Jinak nevyplňuje a posléze si založí PLK po dnech, kde si opakující se cyklus nastaví.

Začátek vyrovnávacího období

Datum, od kterého se počítá 26/resp. 52 týdnů

Vyrovnávací období (týdny) (VO)

Přednastavená hodnota 26 = maximální délka vyrovnávacího období v týdnech (v případě potřeby si uživatel vymaže nebo změní na hodnotu, dle kolektivní smlouvy, např. 52 u podniku s odbory)

Je třeba vyplnit u PLK s nerovnoměrným rozvržením pracovní doby a v souvislosti s prací přesčas. V některých týdnech je více hodin, v některých je méně hodin, než je stanovená týdenní pracovní doba. Dle ZP může být nejvýše 26 týdnů a jen kolektivní smlouva může prodloužit na 52 týdnů. Délka VO nesmí překročit zákonnou hranici, nebude začínat tedy každý rok od 1.1., ale bude docházet k posunu o pár dní. Pokud je 26 týdnů a VO začíná 1.1., končí 1.7. a od 2.7. začíná další VO, které trvá do 30.12. Od 31.12. začíná další VO. V roce, který má 365 dní, nám vždy jeden den bude přebývat (52*7 = 364).

Přestávka po

Uživatel si zvolí, po kolika hodinách má být u tohoto plánovacího kalendáře přestávka. Vyplní číselnou hodnotu nebo ponechá prázdné.

Přestávka – délka

Uživatel vyplní délku přestávky, číselnou hodnotu. Např. 0,5

Nárok dovolené (týdny)

Uživatel doplní hodnotu 4, 5, … týdnů, dle ročního nároku na dovolenou na příslušném podniku

Parametry pro HM a Doch

Přes výběr si uživatel vybere plánovací kalendář, od kterého se mají převzít parametry pro tvorbu hrubé mzdy a pro docházku, případně parametry pro terminál

Rozpis směn (A/N)

N - znamená NE,

-  vyplní se, když se nezakládá plánovací kalendář po dnech

A - znamená ANO,

-  vyplní se, když se zakládá plánovací kalendář po dnech a následně se uživateli zobrazí měsíc pro nastavení rozpisu směn a matrice pro opakování

3.6.2.  Založení nového kalendáře – posun směn (DOP/029)

·          Vyvoláním úlohy si uživatel může nastavit až další 3 kalendáře najednou a to posunutím o určitý počet dní.

·         Výchozím kalendářem je již existující kalendář, podle kterého vznikají další nadefinované kalendáře. Ve filtru uživatel uvede počet dní posunutí opakujícího se cyklu u vznikajících nových kalendářů vzhledem k výchozímu kalendáři.[i]

 

PLK_posunsmen

 

·         Níže v přehledu se zobrazí všechny kalendáře vedle sebe

PLK_posunsmenprehled

3.6.3.  Generování dle matrice (DOP/13)

·         Úloha, která rozgeneruje již zadanou matrici do dalšího období. Pokud si uživatel není jistý, v jakém období je matrice zadána, zobrazí si „Přehled kalendářů“, kde na údaji „Matrice od-do“ je matrice zapsána.

·         Uživateli se nabídne filtr, kde si zvolí od již vybraného kalendáře období, kde je matrice historicky zadána a Datum Do kdy chce matrici nakopírovat. Pokud jsou u kalendáře svátky placené náhradou, zatrhne na tomto údaji, jinak zůstane prázdné. Zvolí si začátek vyrovnávacího období a délku vyrovnávacího období (26 ze zákona, nebo vnitřním předpisem stanovena jiná délka).

 

filtrgenermatrice

 

·         po zadání OK se vygeneruje přehled "Generování dle matrice" s nově vytvořeným PLK po dnech, kde je podrobně rozepsána pracovní doba každého dne včetně všech zákonných příplatků. Zobrazí se hodiny příplatku za práci v noci. Následně se matrice opakuje a je na přehledu zobrazeno graficky.

 

·         Na konci přehledu (v posledních sloupcích) se uživateli ukáže i kontrola na Odpočinek mezi směnami, počet naplánovaných hodin za vyrovnávací období, začátek vyrovnávacího období, rozdíl naplánovaných hodin vyrovnávacího období a konec vyrovnávacího období. Pokud by se hodnota na údaji „Limit“ a „Celkem“ nerovnala, musel by uživatel během vyrovnávacího období buď přidat (vytvořit plánovaný přesčas), nebo hodiny ubrat.

 

3.6.4.   Přečíslování – výmaz starého (DOP/044)

·         Úloha je určena pro přečíslování kalendáře, včetně výmazu původního a jeho uložení do archivu. Pokud měly osoby PLK v MS zadán, byly automaticky převedeny na nové číslo PLK.

·          Po vyvolání úlohy se nabídne filtr pro zadání původního čísla kalendáře a pro zadání nového čísla pro přečíslování. Níže byl PLK 55 přečíslován na 56.

PLK_precislvymazDOP044

3.6.5.  Přečíslování – bez výmazu starého (DOP/046)

·         Úloha je určena pro přečíslování kalendáře, bez výmazu starého kalendáře.

·         Na nový kalendář jsou automaticky převedeny osoby kalendáře, který je přečíslován. Kalendář bude označen jako neaktivní.

·         Po vyvolání úlohy se nabídne filtr pro zadání původního čísla kalendáře a pro zadání nového čísla pro přečíslování.

PLK_DOP044vymaz

·         Pokud se zvolí ve filtru neexistující kalendář pro přečíslování, zobrazí se výpis: „Kalendář původní neexistuje, nelze přečíslovat“. Hláška je označená červeně jako chybový stav.

PLK_precislovanichyba

3.6.6.  Přečíslování – na systémové (40h, 38,75h, 37,5), výmaz starého (DOP/048)

 

3.6.7.  Přečíslování – na systémové (40h, 38,75h, 37,5), bez výmazu starého (DOP/049)

3.6.8.  Přeřazení osob za kmen, středisko a výkon (MZP/025)

·         Vyvoláním úlohy se převedou skupiny osob, které mají stejný PLK na nové číslo PLK, buď ze stejného střediska, výkonem práce nebo se stejným kmenem

PLK_filtrprerazeniosob

 

·         Následně se uživateli zobrazí výpis s provedenou změnou. Níže je vidět, že osoby neměly PLK 35 přiřazený, tudíž v uvedeném období se na nový kalendář nikdo ze střediska 100 nepřevedl.

PLK_prevedeniosob

 

·         Níže je vidět, že osoby s PLK 9991 ze střediska 310 - Dílny se mají převést na kalendář 1

PLK_filtrdilny310

·         Níže je vidět, že ve výpise se převedly 3 osoby na nově zvolený kalendář 1

 

PLK_prerazenidilny310

3.6.9.  Nastavení jako neaktivní (DOP/050)

·          Vyvoláním úlohy se zruší nabízení kalendáře v nabídce matričního souboru na údaji „Kalendář“ na záložce PP Mzda. Kalendář zůstane v evidenci pro možné pozdější využití. Nebude se nabízet do výběru.

·         Před provedením úlohy se ještě program zeptá „Opravu nastavit kalendář XY jako neaktivní“? Po potvrzení se zobrazí hláška: Kalendář XY nastaven jako neaktivní“.

PLK_neaktivniPLK

 

·         Po potvrzení se zobrazí přehled s kalendářem, kde je uvedeno na údaji „Nabízet“ bez zatržení

PLK_nenabizet

3.6.10.    Nastavení jako aktivní (DOP/052)

·         Vyvoláním úlohy se obnoví nabízení kalendáře v nabídce matričního souboru na údaji „Kalendář“ na záložce PP Mzda. Bude se nabízet do výběru.

·         Před provedením úlohy se ještě program zeptá „Opravu nastavit kalendář XY jako aktivní“? Po potvrzení se zobrazí hláška: Kalendář XY nastaven jako aktivní“.

PLK_aktivni

 

·         Po potvrzení se zobrazí přehled s kalendářem, kde je uvedeno na údaji „Nabízet“ se zatrženímPLK_nabizet

3.6.11.   Výmaz nepoužitých (DOP/047)

·         Uživatel si na „Přehledu kalendářů“ vyfiltruje kalendáře, které nejsou použité v MS, tj. na údaji „Výpis“ se zobrazí informace „Kalendář není v datech, lze udělat výmaz“. Zvolí si jeden kalendář k výmazu.

·          Vyvoláním úlohy uživatel vymaže nepoužívaný kalendář. Program se zeptá: „Opravdu vymazat kalendář XY“?

·         Po potvrzení výmazu se zobrazí informace

PLK_vymaz

3.6.12.   Automatický výmaz všech nepoužitých (DOP/056)

·          Uživatel si na „Přehledu kalendářů“ vyfiltruje kalendáře, které nejsou použité v MS, tj. na údaji „Výpis“ se zobrazí informace „Kalendář není v datech, lze udělat výmaz“

·         Po spuštění úlohy se program zeptá: "Opravdu vymazat všechny neaktivní kalendáře"?

PLK_hromadnyvymaz

·         Pokud se potvrdí OK, vymažou se všechny nepoužívané kalendáře a zobrazí se hlášky o provedení výmazu ve všech číselnících plánovacích kalendářů, C5101, C5102, C5103.

 

3.6.13.    Přehled kalendářů (DOP/055)

·          Přehled, na kterém jsou všechna data z číselníků plánovacích kalendářů na jednom místě.

·         Bude jedním z hlavních přehledů modulu Mzdy, kde může uživatel přímo pracovat s plánovacími kalendáři a nemusí vyvolávat další menu nebo přehledy.

·         Má 3 úrovně:

1.     Úroveň – všechny založené PLK včetně nepoužívaných, které jsou zvýrazněny žlutou barvou

2.     Úroveň – zobrazení C5103 kalendáře, na kterém stojím v 1. úrovni přehledu

3.     Úroveň – zobrazení C5102, rozpis směn PLK, na kterém stojím v první úrovni přehledu

 

 

PLK_3urovne

 

·         Dodělány úlohy z předešlé kapitoly na pravé tlačítko myši. Zobrazí se všechny úlohy z přehledů.

·         Uživatel se postaví na kalendář, na kterém chce případně provést změnu, zobrazí si pravé tlačítko myši a vybere úlohu, kterou chce provést.

PLK_novemenu

 

 

3.7.       Plánovací kalendáře po dnech – 2směny v 1 den 

3.8.       Novinky v MS – rozšíření 2. úrovně výchozího přehledu

 

·         Do výchozího přehledu MS osob dodělány do 2. úrovně prohlížeče další záložky:

1)    ZP – export změn

2)    Oznámení o nástupu/ukončení zaměstnání

3)    ELDP

4)    Rozpis směn

5)    Změny zaměstnání

 

 

·         Níže je zobrazena osoba 9 a její jednotlivé nové záložky a načtenými záznamy z exportů Zp, OSSZ, z plánovacího kalendáře a celý průběh zaměstnání této osoby na jednotlivých pracovních poměrech.

 

 

Obr. Zobrazení osoby 9 v MS a záložka ZP-export změn

 

 Obr. Zobrazení osoby 9 v MS a záložka Oznámení o nástupu/ukončení zaměstnání

 

Obr. Zobrazení osoby 9 v MS a záložka ELDP

 

 

Obr. Zobrazení osoby 9 v MS a záložka Rozpis směn

 

Obr. Zobrazení osoby 9 v MS a záložka Změny zaměstnání

·         Na záložce „Změny zaměstnání“ jsou zobrazené veškeré průběhy zaměstnání a to na všech pracovních poměrech. Jsou zde zaznamenány změny typu pracovní pozice, změna PLK, změna STPD, změny evidenčního stavu, opakované nástupy a výstupy.

·         Na tyto veškeré průběh je vytvořena sestava MS/5MSU/Osobní údaje zaměstnance/ 5MSU0 Za podnik/0101 Seznam zaměstnanců – s průběhem zaměstnání

 

Obr. osoba 2, část sestavy – průběh činnosti v organizaci

 

3.9.       Výkaz P2 – 04 čtvrtletní výkaz o práci

·         Protože se více firem musí zapojovat do statistického šetření a uživatelé se na nás obrací s dotazy o podporu při zpracování statistických výkazů, připomínáme, že tento výkaz historicky v IMES máme.

·         Údaje, které se do výkazu naplňují, se definují v číselníku C5300 (Náplň statistického šetření). Každý si před použitím výkazu musí nastavení zkontrolovat. Je zde nastaveno od jakého pracovního poměru, jaký druh mzdy je směrován do jakého údaje na výkazu. Každý podnik má svá specifika, používá druh mzdy, který nepoužívá někdo jiný. Nelze nastavit univerzálně pro všechny. Od nás je pouze základní nastavení bez těchto jednotlivých specifik.

Obr. Ukázka nastavení směrování DM do údaje ve výkazu

 

·         Výkaz najdete zde:

 

 

·         Výkaz jsme oprášili a aktualizovali výstup z výkazu.

·         Původně zde byla možnost jen tlačítka XML, viz.obr. níže. Vytvořil se XML, který se importoval na stránky Ministerstva financí ČR, kam byl uživatel po vytvoření xml přesměrován. Tento způsob odesílání přes xml však není ze strany Ministerstva financí ČR již podporován. Uživatelé jsou vyzýváni, aby výkaz vyplňovali přes aplikaci tzv. DANTE WEB nebo do pdf.souboru.

 

·         Nově je zde možnost tisku dat, přes ikonku tiskárny, zpracovaného výkazu do sestavy.

 

·         Uživatel si může zobrazená data do výkazu, dle tisku v úloze nebo dle nové sestavy v modulu MS, doplnit. Najdete v sestavách MS/5MSZ Statistika/Čtvrtletní výkaz o práci P2-04

 

Obr. sestavy – Podklad pro čtvrtletní výkaz o práci (Práce 2-04)